Pages

April 17, 2008

עוד באג שמביא את השגעת

מה קורה?
איזה יופי שאני פונה אל הבלוג שלי רק שפלקס מצליח לעצבן אותי יותר משקריסטל עצבנה ב"שושלת", הא?
ומה על הפרק היום? התנהגות לא ממש צפויה של ה-DataGrid (מה חדש?) שגרמה לי לאבד כמה שעות טובות, ולמצוא את Workaround הצולע משהו, אבל עובד.
בואו נתחיל מהסימפטומים: יש לכם DataGrid, יש בו Columns, ויש בו מידע. אתם לא מעוניינים שלחיצה על ה- header תבצע sort וגם לא מעוניינים לאפשר גרירה של עמודות וסידורן מחדש. לא כזה, בשמיים, נכון? לא כאילו ביקשנו... נאמר... לרקוד עירומים ליד הצנטרפוגות של אחמדיניג'אד, נכון? אז הנה באנו אל המלאכה, והגדרנו את ה- DataGrid, עם המאפיינים הבאים, כך:

draggablecolumns="false"
sortablecolumns="false"


כי מה? אנחנו פסיכים לרשום על כל עמודה אם היא ניתנת לסידור, אם זה גורף? וודאי שלא. קימפלנו והנה לנו הפתעה - ברגע שאנחנו לוחצים על ה header אנחנו מקבלים תופעה מעניינת - הבחירה שלנו ב DataGrid מתאפסת, כי מסתבר שלחיצה על ה header משחררת ListEvent.CHANGE. נכון שזה מרגש אתכם, כמעט כמו שזה ריגש אותי?
חפירה מהירה בעירמת אותיות שאדובה מכריזים עליה כקוד תגלה שיש תנאי פשוט שבודק, בין היתר, את שני המאפיינים הללו - ואם שניהם false, נחשו מה קורה? זה לא בכוונה, זה פשוט נראה כמו מקרה שלא טיפלו בו, אז ברירת המחדל צצה לה, ומאחר ש header הוא item לכל דבר, הא לכם התוצאות.
פתרון? יש, אבל לא ממש נחמד - מה שצריך לעשות הוא להגדיר מאפיין draggablecolumnsעל DataGrid, ואז להגדיר על כל עמודה שאסור לסדר אותה.
לכל מי שממש מתעניין ,פתחתי באג ב Flex Jira, אתם יכולים לעקוב ולהצביע עבורו - ממש כמו נינט, אבל עם הרבה יותר משמעות. זה ה Key שלו: SDK-15321.
חג שמח וכשר - אל תשכחו לפתוח את הדלת לאליהו הנביא ולהיות נחמדים לדודים ששוב שואלים "מה זה פלקס?"

2 comments:

Anonymous said...

אם היית פונה הנה בלי עצבים ספק אם היית מגיע לאותן רמות שנינה.
רוצה אומרת - וואלה, אם מה שצריך כדי לגרום לך לכתוב זה קוד של אדובי.. יש עוד הרבה מאיפה שזה הגיע.

חג שמח

Flashmattic said...

יש בזה משהו, עטר.
זה נחמד שהם מצליחים להוציא ממני שלל של קללות ודימויים. שתביני, הם לפעמים גורמים לי קצרים המובילים להפרעות נפשיות... איפה הוודקה שלי, עכשיו...?