Pages

April 08, 2008

Flex Messaging Consumer מדבר נגוע

מה קורה?
זה פשוט גובל בחוסר אחריות משווע, מה שקורה שם בדומנטציה של פלקס. הנה קחו לכם מקרה שגזל מעבדכם הנאמן זמן רב:
מנגנון ה messaging של פלקס עובד עם שני חברים טובים Producer, ואח שלו Consumer (ניתן לקרא עליהם באחד ה-PDF-ים היותר ארוכים שיצא לי להשתעמם מהם).
Consumer הוא בנדיט לא קטן, שכן אפשר להגדיר לו על איזה subtopics רוצים שהוא יאזין, ומעבר לכך, אפשר לסנן הודעות עפ"י מאפיין שנקרא selector, שהוא למעשה מסנן על ערך מסוים שנמצא ב-header של כל הודעה והודעה. כלומר אם בכל header אני אחזיק מפתח שנקרא לו issue, ואני אתן לו ערך לפי לוגיקה מסויימת, אני אוכל מאוחר יותר לסנן הודעות לפי המפתח הזה. את זה עושים בכך שנותנים ל-selector מחרוזת SQL-ית, שתפקידה להגדיר "פילטר" (או זה או זה או זה וכו'...).
ויודעים מה יותר מגניב? שאפשר לשנות את המחרוזת הזו בזמן ריצה מבלי לדאוג לסנכרון מול FDS, הכל יעשה מאחורי הקלעים ולנו יהיה צ'אט שעובד כמו סמיר שוקרי בחתונה ברהט.
כי... ככה כתוב בדוקומנטציה שלהם.
בלי לדאוג.
מאחורי הקלעים.

מאחורי אחותם!
מסתבר שזה עובד נחמד, לוקאלית, על שרת שיושב לך על הברכיים, אבל נסה עם שרת מרוחק... כינים. כן, מסתבר שזה מקרטע, והקטע הזה גורם לכל צ'אט שתבנו המשתמש במנגנון ה selector, לדדות כמו הומלס בסרט ערבי של יום-שישי. פתאום הודעות לא מגיעות, פתאום הודעות משום מקום צצות כמו רוחות רפאים. שימו עליי את שרשרת השום, כי אני נכנס לממלכת הוודו. מה לעשות, הא...?
או! שיש מה לעשות, והוא להכריח את ה consumer לעשות subscribe שוב, ואז זה עובד.
אני ממש לא נכנסתי כרגע לעומקה של בעיה, אם הרישום המחודש הזה יוצר בעיה אחרת בקטע של ביצועים, זליגת זכרון וכדומה, שיהיה... בכל אופן - זה עובד.
פסח כשר ומזל טוב
:).


No comments: