Pages

May 25, 2006

?כי מקרואדובי מטומטמים לפעמים ScrollPane -האק ל

אתם יודעם שיש רשימה של מוגבליות לפלאש? ודאי שאתם יודעים. כל מי שפתח את התוכנה הזו אי פעם הבין שהוא נכנס לכיתה הטיפולית של הפיתוח. זה שאנחנו, מפתחי הפלאש באשר היננו, הצלחנו לגבור על רב הבעיות רק אומר שיש לנו כוח סיבולת של אמריקאי בכביש ישראלי. שהטירונות 02 שעברנו הכשירה אותנו לעמוד מול תלאות הקוד ומכשולי הגראפיקה... עשויים ללא חת במלחמה נגד הכסילות הנוכרית.
"מה עכשיו הוא רוצה?" תשאל כל חסודת-חצאית, אז הנה – קבלו:
אחת מהמוגבליות של פלאש קשורה ל-width ול-height. ידעתם שהם יכולים להגיע עד ל-2880? רק עד 2880? כאילו... אם אני למשל, באופן היפוטתי לחלוטין, אנסה להעלות בצורה דינאמית תוכן אל scrollPane שגובהו עולה על הערך הזה – אני אקבל "נה-בעין" או בשפה יותר מקצועית – התוכן הדינאמי יחתך לי בדיוק ב... ניחשתם נכון: 2880 פיקסלים.
זה גדול, הא?
אתה יכול לשבת שעות ולחשוב ולחשוב... למה?! למה, ימותו המקקים על מפתן ביתי – למה?! מי חשב לעצמו, שם במשרדים הגבוהים, ש"במילא אין מסכים שמראים יותר מ-2880 פיקסלים... שיהיה". מי?! אני בטוח, אגב, שהוא היה ישראלי.
בכל מקרה, מספיק לתקוע לכם כפיסי עץ בין התאים האפורים – איך פותרים, אתם ודאי רוצים לדעת. אם כן:
נעלה תוכן דינאמי גדול מהערך המדובר, ונקבל שלשול, אבל (!) אם נעלה את התוכן אל הספריה של הסרטון, ניתן לו linkage ונקרא לו כך אל ה-scrollPane, הכל עובד כמו רוברטו באג'יו, מונדיאל 88 (נו באמת... אל תלכו לבדוק, אין לי מושג מתי הוא שיחק).
אם זה נכון לעשות כך? ודאי שלא. זה נראה כמו ה"חיקוי של החיקוי" של מה שאמור להיות (מאיר אריאל), אבל זה מה יש. אנו, מפתחי ומנתחי הפלאש, יודעים שזו לא שפה זרה. אנחנו שם בכדי לעקם את המרחב.
ועכשיו... מנוחה.

4 comments:

זכריה הלוי - פעמי גליל said...

תגיד איך אתה מצליח לכתוב עברית בלי בעיות. יש מצב לטיפ?

Flashmattic said...

שיחקתי עם ה-CSS שהבלוגר מציע.
אתה יכול לקרא על זה בפוסט הראשון ו

Anonymous said...

תותח.תותח..איזה תותח
כמו תמיד כיף לקרוא.
אני אתקשר עוד כמה חודשים לשאול למה זה לא עובד לי, אז אתה מוזמן להפנות אותי לדף הזה.

Flashmattic said...

סבבה, בנאדם.
תודה.