Pages

January 14, 2006

כדורסל אינטרקטיבי וג'אנר חדש

זה היה צפוי. כולם ידעו שברגע שפלאש תוכל לעשות אינטרקציה ברמת הפיקסל עם מצלמות web הכל ישתנה. זה התחיל מזמן בכל מיני ניסויים חמודים של לחיצה על האוויר, אל מול מצלמה תניב תוצאות על המסך, וכרגע זה נמצא בשלבים של רתימה לאופציות של אינטרקטיביות מתקדמת.
בלי לבלבל יותר מדע את המוח הקונספט הוא כזה: פלאש יודעת לזהות שינויי קונטראסט ברמת הפיקסל ולירות אירוע ברגע שהיא מזהה אחד שכזה. כך יש לנו למשל את הדוגמה של גראנט סקינר והשלג, יש לנו את גם את הדוגמה שלו עם האש וכמובן שיש עוד המון דוגמאות ברשת.
היציאה האחרונה שכבר לא מוגבלת לניסוי, אלא למוצר היא: play do jam, שזהו למעשה משחק כדורסל בו המשתמש ממש מכדרר את הכדור וקולע. זה נחמד, זה בעיקר מוציא ממך קריאה של: "ואללא, איזה מגניב", אבל אני, אישית, עדיין לא רואה את המוצר הזה כאפליקציה המנצלת את היכולת הזו של פלאש בצורה מרתקת ומוצדקת. מה גם, שיש לכייל את המצלמה ולדאוג שהמשתמש ישב במיקום בו שינויי הצבעים יורגשו ע"י פלאש.
עדיין יש מה לשפר, אבל המוצר הזה בא לספר לנו על ג'אנר אינטראקטיבי חדש שנפתח ועכשיו נותר רק לנצל אותו בחכמה.

4 comments:

Anonymous said...

אתה מוזמן ל TIPO GAMEZ
gamez.tipo.co.il
יש שם 4 משחקים שלי עם מצלמה בדיוק כך :)

Flashmattic said...

נחמד מאוד,
היה נחמד לו הייתי מזדהה בשמך, כך שלפחות הייתי אני וגם שאר הקוראים היו יכולים לדעת למי מגיע הקרדיט.

Anonymous said...

לא הצלחתי למצוא את הפלאש בלינק.
זה לא עוד משחק של:
http://www.playdocam.com/
שמבוסס על director ?

Flashmattic said...

ייתכן מאוד.
אולי המקור נעשה בדירקטור, אבל פה מדובר על פלאש.