Pages

April 25, 2010

Flash & Flex Israel Convention on Apr 25, 2010

מזה כחודש ימים המייל שלי לא מפסיק להקיא מיילים מאחד, שמו אלמוג קורן, לגבי כנס פלקס שנרשמתי אליו משכבר. בתחילה זה היה "לא יודעים איפה זה יהיה", אח"כ זה היה "תאשרו שוב"... ואז "תדפיסו את הכרטיס", ו"לא, רגע, עכשיו תדפיסו את הכרטיס", ו"מה זה השם הזה Flashmattic, צריכים את השם המלא", ומי ומה ומו... ויא אללא, בואו נרגע, שהרי זה כנס פלקסיסטים לא ועידת וונזה, ימח שמם הגויים.
בסופו של דבר, נסגר שהכנס יתקיים במתחם Yes Planet של קניון אילון, משעה 10:00 עד שעה 16:30.
10:00 בובקר זה עוד סביר בהחלט, אבל פקקים של ר"ג זה משהו שצריך לשבת עליו מדיטציה במנזר שאולין. אין ספק שלעבור לאט לאט דרך רחוב המוסכים התוחם את הקניון גרם לי ללטף קלות את הגה מכוניתי, ולרעוד נוכח הפלאשבקים מטיפולי הרכב של העבר.
לאחר שעברתי בידוק שלא היה מבייש את משמר הכנסת (ראבק, זה לפטופ, לפטופ!) הייתי די אבוד באשר לאן פניי, אבל חוש הנווט החד של עבדכם הנאמן גרם לי לזהות את החנון הראשון נושא הלפטופ ולעקוב אחריו, היישר אל מתחם הקולנוע.
מתחם קולנוע, ובייחוד זה בו נערך הכנס, הוא ללא ספק אחד המקומות המועדפים לערוך בהם כנסים. האווירה החגיגית משהו עם כל מודעות הסרטים (ופוסטרים של נותני החסות, והיו כאלו, ולא מעט), הצבעים החזקים, השולחנות למינגלינג והשאר, פשוט מעלים את איכות האירוע בכמה רמות. הארגון נראה מקצועי לחלוטין בכל הקשור לעמדות שתייה קלה, קפה ותופינים.
ניגשתי לקבלה ומיד קיבלתי את חבילת ה"עט, מדבקה ופנקס" עם תג שנשא את השם Flashmattic Flashmattic מחברת... Flashmattic. וזאת אחרי המיילים ששלחתי עם שמי המלא. גם כן, בירוקרטיה.
המקום החל מתמלא ונראה היה שיש בסביבות ה- 100 פלוס איש, שזה מספר נאה לכל הדעות. אחרי מעט קפה, ודיבורים קלים, כוונו אל עבר אולם הקולנוע להשקת האירוע.
אגב, באולמי קולנוע אין WiFi שזו מגבלה שממש לא מתאימה לאירועים מהסוג הזה. אנשים רוצים לכתוב לבלוג ולהמשיך לקבל מיילים (שהרי זו שעת עבודה לכל דבר), אנשים (משועממים) רוצים לצייץ בטוויטר שלהם לגבי טעם הקפה או הנפיחה האחרונה שלהם ולא יכולים. זה פשוט לא לעניין... לאחר שהתישבנו לנו בניחותא, האירוע יכול היה להתחיל:
תחילה עלה אלמוג קורן, שהוא מנהל הקבוצה של Flash & Flex Israel (מתחרים של פלאשו? לא... קנאת סופרים תרבה חכמה, ומעבר לכך, אין לפלאשו מתחרים, אבל יש לה שני לינקים :)). אלמוג הציג את האג'נדה של היום וכמובן את הדוברים: מיכאי קורלן (עליו כבר כתבתי), הלל קורן ופיטר אלסט. הדס, מנכ"ל קוויקסופט, שהם הנציגים של אדובי בארץ וגם נותני החסות לאירוע, עלתה לשאת דברים מטעם החברה. קוויקסופט מתפארים בכך שהם מעלים כנסים והרצאות ומספקים את נקודת התיווך הטובה ביותר בין המפתחים בארץ לאדובי, אך לצערי מה שקורה בפועל לא כל כך זוהר. מנסיוני, מעט מאד מפתחי פלאש ופלקס מכירים את השם קוויקסופט ופחות עושים את הקישור בין החברה לאדובי וחבל. קוויקסופט צריכה לשאוף לכך ששמה יקשר קשר אדוק עם שם אדובי. המגמה הנוכחית של תמיכה בכנסים רק מקדמת את העניין, צריך עוד והרבה. הדס רמזה על כנס גדול שיערך בהאנגר 11 בעתיד הלא רחוק עם שיתוף פעולה מצד אדובי. יאללא בכיף.
נותני החסות לא חוסכים שבטם, וכך מגיעים got friends? לפודיום ומודיעים שהם כבר תפסו כמעט את כל מי שמתעסק בפלאש/פלקס ועכשיו הם מוכנים ליישב אותם מחדש (נכון שהבנתם? ברור). מיד אחרי עולה אמיר לביא מנכ"ל sortfix, ומספר בהתלהבות של גלולת וואבן- פורטה על המוצר שלהם. שתי המלצות חמות אמיר: לא צריך פאורפוינט סלייד לכל מילה ושנית, אם אומרים "אני מתרגש" (וכמובן שזה כתוב גם במצגת) כדאי לומר זאת בטון שהוא מעט יותר עליץ מזה של טקס יזכור בית ספרי (ואני עדין פה, האמן לי).
אחרי אמיר עלה נדב אברהמוב, ממקימיי WIX, והציג שוב את המוצר המוכר והטוב שלהם. כל הכבוד לחבר'ה הללו. שאפו. ויאללא לדיבורים...
מיכאי דיבר על דיבוג בפלאש בילדר 4, ובעיקר התרכז ב-PHP שלא ממש מעניין את עבדכם הנאמן, וגם היה נראה שלא את הסובבים אותו. כאשר הוא שאל מדוע חלק מהקהל לא עבר לפלקס 4, הוא לא ממש חיכה לתשובות. ואז עוד PHP ועוד דיבאגינג ועוד ועוד... מעט משעמם, כשאני שם לב שהמכונה שלי מצביעה על 13 דק' שנותרו לה לחיות. טוב טוב, אני אשתמש בפנקס הנהדר שחילקו לנו.
שלב השאלות עבור מיכאי הוא כרגיל המעניין ביותר, למשל אפשר לגלות שבגרסת הפרימיום של הבילדר ניתן להתקין אותו על השרת בו מתנהל הבילד של המוצר שלך, ואז להריץ את הבילד של פלקס עליו כחלק מה- integration build. נחמד. שאלתי את מיכאי אם יש עוד קומפוננטות העומדות בתור להיות מומרות ל- SPARK והוא אמר שכרגע עובדים על DataGrid ו- Tree. מצויין, עדיף מאוחר מאף פעם לא.
הפסקה קצרה ותורו של הלל קורן הגיע. הלל קורן הוא בחור אמריקאי חובש כיפה שפשוט עשה את כל הכנס הזה לשווה. משטף הדיבור, ניהול המצגת, ההסברים והדוגמאות מבחינים שהלל הוא מקצוען אמיתי. בלי זחיחות מיותרת שלא במקומה, עם פוקוס על הנושא הלל הצליח להעביר בפחות משעה את עיקרי הפיתוח בפלקס, את הרעיונות מאחורי באזים שרצים ברשת באשר מתודולוגיות ופריימוורקים, מה כדאי ומה לא, איפה נופלים איפה צריך להזהר. הנסיון של הלל מדבר מגרונו וכנראה זו הסיבה שהוא זכה לתשואות כשסיים. ולא יעזור, כשאתה רואה אפליקציה כמו קניית מילים בספר התורה (שכרגע אני לא מוצא את הלינק שלה), זה עושה משהו לנפש יהודי, לא?
הפסקת צהריים קלה ונזרקנו כמו סטארטאפיסטים אל עבר פיצות קרירות אבל אין על תחושת הנוסטלגיה. בלי שום קשר, שאפו שוב, בלי שמץ של ציניות, על אירגון האוכל לאירוע. מאד מתחשב ונכון לעשות. אך שום דבר לא יכל לרכך עבורינו את הבאות...
עכשיו על הבמה נמצא מארגן האירוע והבנאדם שעומד מאחורי כל ההפקה, אלמוג קורן, ושוב אני מציין - כל הכבוד, אלמוג, אבל...
אלמוג הבהיר לנו כמה וכמה (וכמה) פעמים שהוא זה עתה הגיע לישראל (מזה כמה שנים אבל מי סופר?) ושהוא בכלל בא מאמריקה וליתר דיוק לוס אנג'לס, אבל בכדי רק לחדד את העניין נשאלה השאלה האם אנחנו רוצים שההרצאה תתנהל בעברית או בשפת-אמו (כך מסתמן לפחות) הלא היא האנגלית. מפאת הנימוס הצבענו אנגלית. מעט ידענו לאיזו קונגיאדה פינת תעלת בלאומיך הצבעה זו תביא. אלמוג מדבר מהר. אלמוג מדבר מהר מאד ולא ברור, וכל זאת בעברית. כשעוברים לאנגלית זה פשוט טרטור הגובל בבנייה במזרח ירושלים. באמת, אני לא בעניין להכנס בו סתם ולחינם, אבל זה היה פשוט בלתי נסבל בעליל, אלמוג. אי אפשר, באמת אי אפשר לסיים כל משפט ב and what not. לצערי גם התוכן היה לוקה בחסר. חלק ניכר מהמצגת הועבר על פועלו של הנ"ל וחרג מגבול הטעם הטוב.רובנו גם מכירים את AIR ובטח לא צריכים שיראו לנו עוד ועוד אפליקציות בטכנולוגיה. שיווענו להפסקה, ירדנו על ברכנו וזעקנו שתחדל החריקה הנוראית הזו על לוח המורה ובסוף זה נגמר.
עכשיו עלה פיטר אלסט. את השם פיטר אלסט אני מכיר עוד מתקופת הפלאש המוקדמת. הבנאדם היה תמיד בחוד החנית של הפיתוח ולכן ההרצאה שלו נראתה כאחת שאסור לוותר עליה. פיטר סיפק את הסחורה ודיבר בעיקר על הפיצ'רים הקיימים והחדשים של AIR. הרצאה ממוקדת עם דוגמאות קוד פשוטות שמבהירות את הנושא. הקטע עם ה network monitoring מגניב. אמנם היה נראה שאין לו ממש קשר עם הקהל, אך אולי זה נובע מנסיון רב שיש לבחור באירועים מהסוג הזה בהם הוא לא נותן לקהל להסיט אותו מהנושא. חדי העין גם הבחינו שאדון אלסט פתח לפנינו את פוטושופ CS5 וכנראה זו הפעם הראשונה שענינו נחות על הגרסה (אני לפחות).
וזהו... מספיק לא?
לא, אז יש הגרלות וחבר'ה קיבלו ספרים וחולצות ורשיון לפלקס וזה תמיד קטע נחמד וטוב. יאללא הביתה, עם כאב ראש קל, עט חדשה והשראה משהו.
אם לסכם, אני חושב שכל מפגש שכזה הוא מבורך וכן ירבו עוד שכמותו. מה שכן, חייבים איכשהו לשמור על המפגשים הללו מלהפוך לבמת חסויות דורסת. אישית, אני אשמח לתכנים מעט יותר מעמיקים, בהם נוכל להכנס קצת לקוד ואמפלמנטציות. הבאת "אמנים" אורחים מחו"ל זה אקט מבורך וככל שהם יותר קרובים לאדובי כן ייטב. למי שאין מה לומר, בבקשה שלא יעשה את זה על הזמן שלי.
שוב, כל הכבוד ל Flex & Flash Israel על האירגון המשובח ובעיקר לאלמוג, שנראה כמו שנתן מספר ימים כלילות בעבודה.
יאללא, חפרתי די והותר...
And what not.
:)

10 comments:

SasMaster said...

הייתי שם רק חצי אירוע (עד הפיצות) , תאמין לי אתה צודק , כל מילה בסלע .
וקורלן הזה הוא פשוט נורא ואיום!

יוסף-דב כהן said...

גם הייתי שם וגם מסכים עם רוב המילים שנכתבו כאן...

הייתי רוצה לחזור הביתה עם כמה ראיונות קוד חדשים בשבילי, לא היה אפשרות לרשום, הכל היה מהר מידי וכללי מידי...

Flashmattic said...

לא הייתי אומר שקורלן הוא נורא. מדיבור שהיה לי איתו הוא נשמע כבחור מאד מקצועי שיודע את העבודה. אני בהחלט לא אומר שהוא פרזנטור רע, אולם יש מקומות לשיפור.
יוסף - עם אילו מילים אתה לא מסכים

Unknown said...

אחלה ביקורת
תקרא לי לכנס הבא:)

Almog Design said...

טוב, אני יגיד משהו.
כן, השם שלך לא הופיע מודפס בתג כיוון שהתגים כבר יצאו להדפסה לפני ששלחת את שמך המלא וזה לא מפתיע. 150 איש רשמו את שמם המלא ואת שם החברה שלהם ואתה היחיד שניסית להתחכם וזה לא הלך לך, זה אומר הרבה עליך...

כן, אני מודע לכך שאני מדבר מהר ויכול להיות שבאנגלית קשה יותר להבין את הדברים, רוב האירועים אני מדבר בעברית, הפעם עקב המרצים שהגיעו מחו"ל ניסיתי לכבד אותם בשפתם, בסופו של דבר אני מדבר בהרבה אירועים בעברית ובאנגלית ואנשים כן מבינים מה אני אומר.

לא ברור איך אתה מצד אחד מחמיא ומצד שני יורד על האירוע ועליי בלי סוף
אולי עקב תמיכתך בפלאשו אתה בוחר להשמיץ אותי, אנחנו ממש לא מתחרים בפלאשו ושמחים שיש עוד קבוצה בארץ.
לגבי הספונסרים צריך להקים אירוע כולל הבאת מרצים מחו"ל , אני מאמין שמחמש דקות דיבור ופוסטר זה לא מוריד מערכו של האירוע.

בסופו של דבר אנחנו הקבוצה הראשונה שהבאנו אדם מחו"ל שלא עובד באדובי.
מעניין אותי אם אתה תפרסם את זה ותדע גם אתה לקבל ביקורת
איך שנראה מהפוסט הזה אתה שלילי לגבי כל האירוע מתחילתו ועד סופו
כנראה אתה מסוגל להקים אירוע טוב יותר...

ממש לא יפריע לי אם לא תהייה נוכח בשאר האירועים שלנו שיתקיימו בעתיד
אנו מעוניינים שאנשים חיוביים יגיעו לאירועים , אני בטוח שהבנת....
ותחסוך גם לעצמך עוד "סיוט" כדברייך

Flashmattic said...

אלמוג,
אני מבין מדוע אתה שוצף, ואני יודע שלפעמים אני יכול להיות סרקסטי ופוגע, אבל זו לא הכוונה שלי. יש לי דרך, מאד מסוימת אמנם, להעביר את תחושותיי, אבל אני אנסה שוב, ולו רק בכדי שתבין שאני מאד מעריך את המאמצים שהשקעת באירוע הזה (אם זה לא היה ברור לאורך כל הפוסט שמעלינו). תזכור, בבקשה, שמה שאני כותב, הוא מה שאני מרגיש, וזה נהדר שיש דבר כזה כמו האינטרנט שנותן חופש ביטוי (לפעמים גם לאלו שלא צריך).
ידידי, אתה מדבר מהר ולא ברור, זו לא דרך להעביר מצגות. בוא ונסכם זאת בכך ששמעתי ביקורות של היושבים סביבי שהדפי ה HTML העדינים לא יוכלו לשאת. זו ביקורת. בונה או לא, קח אותה לתשומת ליבך אם אתה מתכנן להעלות עוד פרזנטציות.
נותני החסות לא הורידו מערכו של האירוע, אך זה היה נראה מאולתר ולא רציני. שוב, זו התחושה האישית שלי.
מאיך שהפוסט הזה נראה, הוא דווקא לא מביע שליליות לגבי האירוע לחלוטין. יש כמה וכמה נקודות מצויינות שאני שוקל לאמץ, ברם לא כל האירוע היה לטעמי, ובחרתי להעלות את זה כאן, בבלוג שלי. וכמו שאני תמיד אומר - מי שלא רוצה לא חייב לקרא.
אני לא רוצה להפוך את התגובות לזירת התגוששויות, אז מחל לי שאני לא נכנס איתך לכל מיני קטנות.

שוב, כל הכבוד על האירגון, כן ירבו (איתי או בלעדיי) וד"ש לפטר.

Roy Klein aka InfectedTofu said...

אלמוג, גם אני הייתי באירוע. מבחינה מנהלתית הרמת אירוע מאוד מאוד מכובד וברור שזה לא עניין של מה בכך. כל הכבוד. אני מקווה שתרים את הכפפה לעוד כנסים בעתיד, גרמת לכנס של פלאשו להראות חובבני.

מעבר לכך, קיבלת כאן ביקורת על ההרצאה שלך,ביקורת שלדעתי היתה מנוסחת בעדינות, ולחלוטין לא היתה תקיפה אישית בשום צורה.

אני ד"א מסכים עם הביקורת, ואם זה היה הבלוג שלי הייתי כנראה מתפתה לרדת ליותר פרטים של מה הפריע לי בהרצאה.

אחלה פוסט.

Unknown said...

לא יצא לי להיות בכנס בגלל העדר זמן. אני חייב לציין שאנשים שנכחו שם סיפרו שהם מאוד נהנו. למי שלא מכיר, מתי הוא בחור נהדר עם חוש הומור קצת ציני ונטיה לביקורת. אני מברך על כל כנס והתארגנות בנושא, אלמוג ושאר המארגנים, היוזמות האלה מבורכות ואני מקווה שאתם כבר עובדים על הכנס הבא!

Flashmattic said...

takes one to know one, right boord?
:)

Unknown said...

:-)