Pages

September 05, 2009

עברית או אנגלית / Hebrew or English

An English translation is available for this post...

מזה זמן רב שאני מהלך עם שקיק תה של תהיות מעל הראש באשר לשימור הציביון העברי של הבלוג שלי. אני אוהב עברית, אני אוהב לשחק איתה, ואני אוהב לכתוב איתה כמעט כמו שלמה יידוב, אבל אין להתעלם מהעובדה שהבלוג הזה, בהיותו בלוג טכני במהותו, מתפספס מעט בשילוב של שפת הקודש עם מושגי הייטק שבאנגלית. זה נכון שאת הפוסטים הטכני אני מקפיד לתרגם, אבל עדיין, מעבר לעבודה הכפולה, אני מרגיש שזה מעיק על הקורא ולעיתים אף מרתיע.
ומאידך, אני מאד אוהב עברית. זו שפה נהדרת, לא תהיה לי אחרת וגם בלילה אני חולם בה.
אני רוצה לשאול לדעתכם אתם, שקוראים את הבלוג הזה על מרכיביו השונים – מה נראה נכון בעינכם? עברית? אנגלית? יחד? אולי פתרון אחר?
מה אתם אומרים?

It’s been a while that I’ve been walking with a small wondering cloud hanging above my head, as to keeping the Hebrew flavor of my blog. I love Hebrew, I love writing it, but there is no way you can avoid the obvious fact that this blog, being a technical blog, kinda misses its full strength when you mix the holy tongue with hi-tech terms. It’s true that I keep translating the technical posts, but still, aside from the fact that it’s a double work for me, it feels a bit overwhelming to the readers and sometimes even intimidating.
And on the other side, I truly love Hebrew.
I want to ask you, those who read the this blog - what do you think is the right direction to go? Hebrew? English? Both? Maybe a different solution?
What say you?

6 comments:

עטר ש. said...

לא שאני לא מסתדרת עם אנגלית, אבל יותר כיף לי עברית.
מה מתפספס בעיניך? אני חושבת שהיכולת שלך לתרגם טיעונים הטכניים לשפה קריאה ראויה להערכה, ואני די נהנית לקרוא אותך ככה.

Flashmattic said...

קודם כל, תודה.
תראי, זה לא שאי אפשר להעביר את המסר, אבל אני מרגיש שיש קהל קוראים לא דובר/קורא עברית, והרעיון של בלוג טכני בשפה זרה מרתיע אותם. אפילו התגובות, שלעיתים יותר חשובות מתוכן הפוסט עצמו, מתפספסות אם הן בעברית, אבל כמו שאמרתי, וכאן אני חלוק, אני באמת אוהב לכתוב בעברית ואני חושב שבלעדיה הבלוג יהיה מעט יבש וטכני מדי, וכאלה יש מספיק :).

עטר ש. said...

I can promise I will try to respond only in English ;)
וברצינות - בלוגים טכנים דוברי אנגלית יש המון. דוקא זה שהבלוג בעברית עלול להיות משהו שמושך אנשים ולא דוקא מרחיק אותם, לדעתי.

Flashmattic said...

אני נוטה להסכים (לפחות היום, את יודעת) עם הדברים. אני חושב שיש מקום לבלוגים בשפת האם, אבל עדיין... בבלוג טכני אתה בא להשתעשע או לקבל אינפורמציה? מנסיוני - אינפורמציה.

עטר ש. said...

ובדיוק בגלל זה.
נכון שרוב קהל היעד הרלוונטי כנראה יודע אנגלית ברמה מספיקה כדי להבין ואולי גם לנהל דיון, אבל בשפת-אם זה יותר קל ויותר טבעי, גם אם הדיון משובץ במילים בשפת-אב.

ומי שכותב מיילים של עבודה באנגלית הוא פלצן P:

Flashmattic said...

חופשי פלצן, אבל זה מה יש... יש שיתרצו את זה בתיעוד של המילים ב-DB, בלה בלה בלה. אני באמת חושב שזו פלצנות לשמה, ומה גם, שיש אלו שלא ממש שולטים בשפה (אם אהיה עדין) שעדיין עושים את זה וזה כבר מביך...
אני חושב שאני אמשיך עם העברית והאנגלית, זה הכיוון לעת-עתה. ומכיוון שאת היחידה שהגיבה עד כה, אני חושב שהשאר יכולים להמשיך ולהצביע ברגליים.