Pages

January 27, 2008

OT: מחווה לפוטנציומטר

יא אללא, אם חשבתי שלפצח את הגנום האנושי זו הייתה משימה קשה, מעט ידעתי על כמה קשה למצוא פוטנציומטר לגיטרה חשמלית.
אל תצעקו - גם אני שכחתי שלכפתור המסובב של הווליום קוראים כך, אבל לך תסביר למוכר בחנות אלקטרוניקה: "נו... הזה של הווליום, שמסובבים". ואז מתחילות השאלות של כמה קילו, כמו היה מדובר בשוק מחנה-יהודה לאזניי בורות הפארדים. כששמתי רגלי בחנות מוסיקה מכובדת (או כך חשבתי לפחות לפני שנכנסתי אליה) מיד שאלו אותי אם סינגל-קוייל או האמבקר, וכל מיני חיריונים שכאלה, עד שהבינו שאני זקוק ל- 500K. כמה זה עולה, אתם שואלים? 80 ש"ח.
רק אלוהים ומלאכי השרת יכולים להבין איך שתי חתיכות מתכת, ופלסטיק בגודל של אגודל, יעלו 80 מטבעות. כששאלתי "למה ככה?", ענו לי שזה של חברה, של ernie ball, שאם הייתם מקשיבים ממש טוב הייתם יכולים לשמוע את השקדים שלי מוחאים כפיים. מעניין לי את המיתר אם זה של חברה - למה אני צריך לשלם כל כך הרבה עבור זה?
בכל מקרה, לך תחפש עכשיו חנות לרכיבי אלקטרוניקה טובה. איפה... אני מכיר רק אחת בירושלים וגם זה בקושי. אומרים בדרום ת"א יש המון, אבל לא ממש מתאים לי להגיע לשם.
תראו - בסוף יהיה, זה בטוח. אני אפתח את קרביה של הגיטרה שלי ואחליף לה אברים, אבל לאט לאט... אני לא ממהר. אני אמצא את החנות הנוצצת. יודעים מה? אולי אפילו אני אתעד את כל התהליך פה ממש. תכלס, מי צריך פלקס שיש מוסיקה?
אם אתם מכירים איזו חנות טובה, אני אשמח לדעת.


3 comments:

Anonymous said...

מקורות אומרים לי שאתה יכול להשיג פוטנציומטר בחמישה-עשרה שקלים בכל חנות אלקטרוניקה. חנויות מוזיקה לוקחות כסף על "מותג" לגיטרה כי הן יכולות.

Flashmattic said...

מקורות צודקים בהחלט.
עוד לפני שהייתי בחנות-מוסיקה המדוברת ניגשתי לאחת מחנויות האלקט' המובחרות בירושלים (גם עליהם יש לי בטן מלאה, אגב) והם נתנו נצעת מחיר של 5 ש"ח.
מה שכן, young one, הפוטנציומטרים הללו שונים, בגיטרה אתה זקוק לפוטנציומטר עם רמת סיכוך די קלה (כלומר, סיבוב מהיר).
בחנות מוסיקה אחרת בירושלים הציעו לי פוטנציומטר פשוט ב-12 ש"ח, ואחד רציני יותר ב-35 ש"ח.
חנות המוסיקה שביקרתי בה, ובה הציעו לי 80 ש"ח הם פשוט גנבים - אין מילה אחרת.

Unknown said...

מתי, תן כבוד לחנות המכובדת.
עדיין היחידים שיודעים להביא גיטרות איכותיות.
זאת תל אביב שמייקרת את המחירים, לא החנות...

פעם הבאה שאתה נוסע לירושלים, תודיע לי. אני צריך כמה דברים מהדיוטי-פרי.