Pages

January 21, 2008

שובו של הג'דיי.... טוב נו, בקטנה.

אני לא חושב שאפשר ממש לקרא לזה כך, אבל מה? אנחנו נתקטנן? אנחנו? מפתחי פלקס/פלאש או סתם חטטנים בלתי נילאים, אנחנו נתקטנן על כותרת זו או אחרת? לעאא....
ולמה אני חוזר, כמו שד משחת, כמו ספיידרמן חיגר, כמו מומיה מהמתים? ברור - בגלל איוולת. שכן, אין מקום יותר טוב למצא בו עברות קוד יותר מאשר פלקסל'ה, והחברה שלו Cairngorm, ובפרק היום: ViewLocator.
למי שמכיר ועוסק ביצור הכלאיים Cairngorm (אם אתם לא מכירים, תגגלו על זה, זה שם, עצלים) ודאי נתקל במחלקה ViewLocator שלכאורה תפקידה נראה כאפוזיציה ל MVC, שהרי לפי MVC, אסור ש-view אחד יכיר את רעהו, מה שלמעשה מספק. המחלקה אומרת "תן לי את שם ה ViewHelper שאתה מחפש, ואני כבר אביא לך אותו ע"י מנגנון רישום views שאני מנהלת.
זה ממש חארבנה, אתם ודאי מבינים... אבל מי מאיתנו לא חטא, והשתמש במחלקה הזו פה ושם על חשבון code design נכון?
לאט לאט החלו לעלות סברות שאין כבר מקום ל- ViewLocator כאשר באים לעשות design נכון לקוד, ברם המחלקה הזו נשארה עודנה תחת Cairngorm, ואני, חמדתי לדעת, למה בדיוק התכוון המשורר שהותיר אותה שם.
מייל אחד לאיש קשר באדובה והכל התחוור אל מול עיניי:
"אדובה ממליצים לא להשתמש בה", הוא אמר... " למעשה היא תהפוך ל deprecated בגרסאות הבאות".
"Deprecated? זאת אומרת, שמחר הקוד שלי לא יעבוד?"
"כן, בדיוק - הוא לא יעבוד".
מגניב, מרענן, משמח-לב.
שימו לב, פושעי-קוד קטנים. חדלו להשתמש בסקביאס התכנותי הזה, ועברו לפתרונות יותר אמינים (יש כאלו לרב, תגגלו... מה, אני עובד אצלכם?)

ובנימה אופטימית זו, אני שמח לפתוח מחדש את הבלוג, עם אפשרות תגובה, רק במתן וריפיקציה של אותיות, בלה בלה בלה, אתם יודעים.
תגיבו, תגניבו, ו... יאללא ביי.




6 comments:

Anonymous said...

סקביאס של האחד הוא רווח של האחר
עיין ערך חברת התרופות שמייצרת סקאביציד.

קיצורי דרת תמיד היו, ותמיד יהיו והם בעצם המקום בו המלחמה הנצחית של כולם - איכות מול מהירות. המנהלים תמיד יגידו - אז תעשה את זה Q&D והמפתחים תמיד יצעקו שזה יחזור בריבאונד ובגדול.

לפחות פה יש לנו קייס שזה לא טוב להשתמש בזה כי זה לא יעבוד בעתיד.

Flashmattic said...

לא ממש, אבגיל...
אם המנהלים שלך רוצים על בסיס קבוע Q&D , זה אומר משהו על הניהול שלהם ובסופו של דבר, על המוצר שיוצא תחת ידיהם.
צריך לדעת מתי Q&D הוא בלתי נמנע.

Unknown said...

אם זה יהפוך ל-DEPRECATED - אני כנראה יש סיבה והוא יוחלף במשהו אחר - טוב יותר אולי מבחינת PERFORMANCE או שאולי נוח יותר לשימוש.

Flashmattic said...

לא יחליפו אותו ב Class אחר, כי הוא פשוט עומד בניגוד ל-MVC. אנשי ה"ייעוץ" של אדובה מנסים לקדם את רעיון ה binding על פני פתרונות גרועים כמו ViewLocator.

Anonymous said...

זה נשמע לי כמו ....

בתור אחד שמחפש סיבה להשתמש בפריימוורק הזה בעיקר כיוון שהוא יצא מאדוביי ולא איזה פריימוורק מסין שעוד לא עבר QA מינימלי רציתי לדעת שורה תחתונה אם היית ממליץ להשתמש. תודה!!!

Flashmattic said...

בוודאי.
אך אני חושב שהסיבה להשתמש במיקרו-ארכיט' הזו לא צריכה לנבוע מזה שצוות הייעוץ של אדובה (שים לב, לא ממש מסונכרנים עם פלקס וה-releases שלו) שם על זה את החותמת, אלא מפני שאתה מבין שהמוצר שאתה בונה זקוק לכך.
Ciarngorm נותן הרבה מאד כוח, אבל גם דורש צורת עבודה מסויימת שיכולה להיות מעט תובענית ומנג'סת. היתרון הוא בהפיכת האפליקציה לרובאסטית יותר ובעלת עלות תחזוקה ושינוי נמוכה. אם זה מה שאתה רואה כצורך הכרחי אני בהחלט ממליץ.
כמו שאמרת יש עוד מיקרו-ארכיטק' שעושות פחות או יותר את אותו הדבר, אבל בהחלט שווה להשקיע במשהו שיש לו גב.