Pages

December 27, 2005

FlashDevelop :עורך חדש

עורכי סקריפט חיצוניים הם משהו שבין נוחות מדהימה לגחמת-דאווין למפתחים. החיצוני הראשון שאני נתקלתי בו היה editplus , שהיה נחמד עם כל הפלאגינס שלו, אבל לקה בהמון חסרונות אחרים, הגדול מבניהם, שעדיין חסר בכל החיצוניים הוא autoformat הקרוב לליבי.
מאוחר יותרהגיעו primalScript (שדרש תשלום... חחח... כן) וכמובן SEPY האגדי שלא קיים שני לו אך... הנה קופץ לו עורך חדש, ומסנן "האמנם?"
מדובר בעורך הנקרא Flash Develop (שאותו אפשר להוריד מכאן) ומספרות השמועות שהוא ממש חבר טוב של MTASC ושל SWFMill, אפשר גם לתקשר ישירות לסביבת העריכה של פלאש 8, לפתוח פרוייקטים, לתור במחלקות המובנות, לקבל עזרה-ראשונה בכל הקשור ל-as2, עוד פלאגינס ומה לא...
הורדתי אותו, ושיחקתי ממש מעט. הוא נראה לא רע למרות שלדעתי אין בו משהו שממש שונה וטוב יותר מ-SEPY. על פניו נראה כי האפשרויות בו הרבה יותר מוגבלות, וזו רק ממספר האופציות המצומצם המופיעות בתפריטים, אך לגנותי יאמר שלא טרחתי להוריד את שאר התוספים, הרי זה יהיה יותר מדי עבורי להתחיל ללמוד עכשיו שיגיונות של עורך חדש, אבל הנחתי שהנושא שווה בדיקה יסודית עבור מי שעדיין מתעסק בצעצוע הזה... נו... eclipse, במתכונת הישנה שלו ולא עבר ל-Flex.
בילוי נעים.

6 comments:

Anonymous said...

גם אני הורדתי, אם כי חוששתני שאשאר נאמן ל SE|PY. "סוס מנצח ...".
בנוגע ל Flex Builder , אתה יודע שאני אוהב אותו. :)

Flashmattic said...

כן, SEPY הוא גם הבחירה שלי שזה מגיע לעורכים חיצוניים, אך אני די בטוח שברגע שפלאש 9 תצא, עם העורך שלה, שמן הסתם יהיה מעט רעוע לעומת FLEX, גם אתה וגם אני נקודד בו.
ושוב... ייתכן ואני טועה.

Anonymous said...

מזמן עברתי [url=http://fdt.powerflasher.com]FDT[/url]

הרבה יותר תוב, ועוד מאט תהיה גירסה ל as3

Flashmattic said...

FDT,ASDT הם נחמדים, אבל לדעתי לא מהווים תחרות עבור FLEX (או Zorn) ובודאי לא יספרו אותם כאשר פלאש 9 תצא. מעבר לכך, למיטב זכרוני, FDT היא בתשלום והרעיון של "קוד פתוח" וכסף מעט מתנגשים לי.
בסופו של דבר, זה עניין של העדפה אישית.

Anonymous said...

FDT לצערי הוא בתשלום, אבל במקום עבודה קנו את ה-licenses

flex editor - כעורך הוא לא משהו בכלל, דבר מגניב שם זה debugger, ולא נראה לי שמכרומדיה תצליח לבנות עורך טוב.

האמת שגירסה של flashdevelop שיצאה די טובה

Flashmattic said...

האמנם?
אני חושב שהעורך של FLEX הוא די טוב, ביחס למה שקיים כיום ב-IDE וגם עם החיסרון שלו ב-autoformat למדתי לחיות. ה-debugger שלו נחמד מאוד ומתפקד טוב.
לקנות רשיון ל-FDT? או...קיי... זה שיקול של המנהלים בעבודה שלך. לי, אישית, זה נראה תמוה להשקיע ברשיון (לא משנה עד כמה זול יהיה) בידיעה שיש עורכים לא פחות טובים בחינם ושבקרוב תצא פלאש 9 עם עורך חדש.