May 05, 2008

Twitter :OT וגללי-פילים

כשזה מגיע לגאדג'טים וכל מיני אפליקציות טרנד ברשת אני דמיקולו, אני מודה.
לאחרונה גונבה לאזניי שמועה על אפליקציית ווב שנקראת Twitter (אין פה קישור בכוונה. רוצים למצוא את זה? תמצאו לבד). ועבדכם הנאמן, נרגש כטמבלול, ניגש לאתר וצפה בסרטון שמסביר על מה כל המהומה.
טוויטר, זה מין אתר שבו ניתן להזין איזכורי בלוג לא ארוכים מדי מכל אמצעי תקשורת שיכול להתממשק אל הרשת. למה צריך את זה? מה זו השאלה המטופשת הזו - צריך את זה בכדי לספר לכל מי שמעוניין מה אתה (או את) עושה בכל רגע נתון. זה אפילו יכול להיות "אני שותה קפה" או "אני ממציא אתר מטופש". אפילו זה! וואו. הסרטון מושקע - יש בו אנימציית גזרי-נייר אה-לה-סאות'פארק לחנאנות, ומעבר לכך, קריינות שמספרת כמה נהדר עכשיו יהיו חיי אם אספר לכל הרשת שאני כותב בבלוג שלי, שאני כותב בבלוג שלי, שאני כותב בבלוג שלי, שאני כות... הבנתם.
ועכשיו, אחרי שכולנו סבלנו מציניות רדודה, בו נהיה לרגע רציניים.
זו חתיכת חרא. לא, לא, סליחה... אלו גללי-פילים שנופלים מפי-הטבעת של ה- WWW הישר אל הפה של מליוני מציצנים בודדים וגלמודים. הם לועסים, אומרים "יאממ" ושואלים אם אפשר לכתוב גם על זה, שהרי מי צריך לדעת מה אדם עושה בכל דקה ודקה, אם הוא לא צמוד לצג המחשב כמו כלב לרגל של שכן. זה מדהים שהיום זה נראה לנו לגיטימי לחלוטין לפתוח צהר אל חיים של אנשים, אפילו אם הם היצורים הכי משעממים עלי-אדמות.
בעוד בלוגים, כמו זה שאתם קוראים כעת, מציגים תוכן עבורו אדם ישב, חשב וניסח (נו טוב... לא תמיד, אבל אל תקחו אותי כדוגמה), ברגע שנותנים למשתמשים את היכולת לעדכן מבלי לחשוב יותר מדי, התוכן האינטרנטי ירד עוד כמה מדרגות למקום שבו "נינט השולטתתתתת" תהיה פנינה נדירה.
ומי זקוק לכל השיתופיות הזו? ממתי הפכנו להיות קיבוץ בערבה? אני צריך לדעת מה החבר שמרל'ה עשה בארוחת בוקר? איזה יוגורט הוא אכל ואיזו עגל הוא הטריד? באמת...
אנשים מאמינים שהרשת, אחרי המיטה שלהם והבלטה שמתחת, זה המקום הכי בטוח בעולם - אז מספרים לכולם על סדר היום בפירוט כזה, שאפילו לא יצטרכו לעקוב אחריהם - הם עושים את כל העבודה, רק תאזינו ל- RSS, ותדעו מתי הם נוסעים לחופשה ואפשר לפרוץ לביתם.
הטרנד השיתופי הזה מוציא אותי לעיתים מכליי. כולם רוצים לשתף את חריץ הטוסיק שלהם ולקבל ניקוד (תחפשו טוב, אני בטוח שיש אתר כזה, ואם לא - הא לכם סטארטאפ), מעבר לחדירה המוגזמת לפרטיות, שעליה אנחנו נשלם בתור חברה בעתיד בלי צל של ספק, יש כאן זילות של תוכן, ליכלוך של הרשת במידע חסר תועלת וחסר עניין שיהפוך חיפושים עתידיים שלנו למסע תענוגות בערימות של צואה.
ולכל המתרעמים - זו דעתי האישית, בבלוג האישי שלי, בו אני יכול להשתמש במילים שאני בוחר לנכון, ואתם, כמובן, יכולים לא להסכים - כמו שחנוך לוין אמר בזמנו (לא, אין לו טוויטר וכנראה כבר לא יהיה): זו דעתי על כל פנים.

10 comments:

ארז said...

גללי פילים 2.0

FlashMattic said...

חחח... בהחלט.

מיכל said...

LOL! משובח כהרגלך.
צריך לעצבן אותך לעיתים קרובות יותר.

FlashMattic said...

תודה,
אבל בכל זאת - בתור צרכנית רשת רצינית - מה את אומרת על הנושא?

מיכל said...

קודם כל, הכותרת שלי בפייסבוק בשבוע האחרון היא
Michal Weizman is twittering: her life away.
זו היתה המחאה הקטנה שלי על האפליקציה המטופשת, שלא נרשמתי אליה, רק התרשמתי מחברים. נראה שהם עסוקים בלעדכן מה הם עושים, עד שהתרגלו שעיקר התעסוקה שלהם היא מול המחשב. שזה מעציב.
אין לי שום דבר חיובי להגיד על זה. אני אומרת מילא אם היה קם רק אחד כמוך ומתלונן על הענין, ולא מקשיבים לו- הייתי מבינה. אבל עכשיו שיש חברות שלמות שכל הקיום שלהן מתבסס על פרסום ברשתות חברתיות, ומרוויחות כסף על כך שהאצבע של הצרכנים מהירה על ההדק, אם מפתים אותם עם תמונות יפות ואפליקציות מגניבות. ראית את החשבון של חולדאי בפייסבוק?
מאוד מדאיגות הקבוצות חסרות התועלת שגורמות לאנשים לחשוב שלהקליק attend או להצטרף לאחת המטרות הרבות בתור משתתף, פוטרת אותם מלהרים קול ולהפגין בצורה שבאמת אבל באמת משנה משהו. הקיום ה2.0 הזה לא מוצא חן בעיני.

FlashMattic said...

את צודקת בהחלט.
אני לא אומר שמה שכתבתי פה הוא קול מחאה טהור, אבל גם אותי מאד מדאיגה המחשבה על השיתופיות המופקרת הזו, וחשבתי לנכון להביע את התסכול שלי... כרגיל, מה חדש? מה גם, שאני לא ממש מבין מה מגניב בשטויות האלו. לשתף ולשתף ולשתף עד שאין קול לאינדבידואל - הרי כמה פעמים נשאלנו אם אנחנו בפייסבוק? למה? כי כולם שם? חברים? מי זקוק לחברים ווירטואליים נטו?

איציק said...

מתי, תעשה לי ספר!

ובאמת, מתי תעשה כבר איזה ספר ? אתה כותב מעניין, במיוחד שאתה שם לב לפלצנות מסביבך...
וכמו שכבר אמרתי לך, מסכים איתך.

טוב אני חייב לעדכן בFACEBOOK מה אני עושה עכשיו..

גיא said...

לול... הרגת אותי...
איך כותבים LOL בעברית, BTW?

Alladin said...

לדעתי עניין הטוויטר הרבה יותר עמוק מכפי שאתה מציג אותו, הוא סמל תרבות אמריקאית וטרנד ועצם הזלזול שנשמע מדבריך מעיד שאינך מחובר לתרבות זו. גם אני מתקשה להתחבר לתרבות האמריקאית שאליה אני מנסה להציע תוכן כתבות ומוצרים ואני מרגיש שאי ההתחברות מעמיקה לתרבות ולסמלים גורמת לי להתנתקות. אנחנו הישראלים כנראה יותר מעשיים ונראה לנו שטות וכנראה לא נרצה לשחק במשחק הזה אבל או שאתה משחק או שאתה בחוץ.

FlashMattic said...

אז כנראה שאני בחוץ, לא?
אין לי שום כוונה או חשק להיות חלק מהטרנד האמריקאי הזה. למרות שהפוסט הזה נכתב די מזמן, אני עדיין לא הצלחתי לרדת לסוף דעתם של אלו המשתמשים בטוויטר. אני חושב שיותר מהכל הטוויטר הוא סמל לניכור הולך וגובר של אינדבידואלים שלא מצליחים בשום דרך אחרת להיות שייכים למסגרת כל שתהיה. בנינו, אלאדין, זה עצוב, לא? ייתכן שהטוויטר כבר פונה לדור אחר שאני לא חלק ממנו, ואני מקבל את זה בהבנה. זה לא אומר שזה גורם לי לתהות איזהו הדור ה... "חברותי" יותר.
אני בטוח בתשובה.